Yakult gebruikt cookies op haar websites. Deze cookies worden gebruikt voor analytische doeleinden en om uw voorkeuren en interesses te onthouden. Door verder gebruik van de website, accepteert u het gebruik van cookies zoals beschreven in het privacybeleid. Ok

Groenten-Nabe

Een superlekkere vegetarische variant. Smullen maar met z’n allen rond de hotpot!

Stap 1.

Snij de Chinese kool, prei en de winterpeen (eerst schillen) in kleine stukjes. Breng het water in de pan aan de kook en voeg alle ingrediënten toe. Doe de dikste groenten als eerste in de pan, deze worden iets langzamer gaar.

Stap 2.

Serveer er twee verschillende dipsausjes bij:
- mix van citroensap en sojasaus.
- satésaus met een beetje ‘Nabe-bouillon’ uit de pan om het te verdunnen.

Suggesties!

Eet dit lekkere gerecht met witte rijst of voeg noedels toe aan de Nabe. Voor extra veel smaak kun je nog groentebouillon toevoegen.

Ingrediënten

Voor vier personen
    • hele of halve Chinese kool
    • acht tot tien stuks verschillende paddenstoelen zoals shiitake en oesterzwammen
    • twee stuks prei
    • een bakje taugé
    • een winterpeen
    • een bakje tofoe
    • een liter water (afhankelijk van de grootte van de stoofpan)
    • grote braad- of stoofpan

Tip voor dipsaus

Dipsaus 1, per persoon

    • 1 eetlepel citroensap
    • 1 eetlepel sojasaus

Dipsaus 2, per persoon

    • 1 eetlepel satésaus

Tijd

15 minuten

Niveau

makkelijk

Voedingswaarde info / 

per persooon

Energie 79 kcal / 329 kJ
Eiwit 6,7 g
Vet 2,4 g
Koolhydraten 5,7 g
Voedingsvezel 3,9 g

  • Eiwit
  • Vet
  • Koolhydraten