Yakult gebruikt cookies op haar websites. Deze cookies worden gebruikt voor analytische doeleinden en om uw voorkeuren en interesses te onthouden. Door verder gebruik van de website, accepteert u het gebruik van cookies zoals beschreven in het privacybeleid. Ok

Tomaten-Nabe met kip

Zo wordt de winter vanzelf lekker warm

Nieuw en trendy recept uit Japan!

Stap 1.

Doe de olijfolie en knoflook in de braadpan, verhit langzaam en fruit de knoflook zodat de smaak goed in de pan trekt. Voeg nu de tomatenblokjes toe.

Stap 2.

Doe het water en het bouillonblokje erbij. Kook alles circa 15 minuten en breng op smaak met peper en zout.

Stap 3.

Bak intussen in een andere pan de kip goudbruin in zonnebloemolie. Voeg de kip toe aan de soep en laat het 30 minuten rustig doorstoven. Haal regelmatig het schuim van de soep af.

Stap 4.

Haal de pan nu van het vuur. Om de kip heerlijk mals te maken, laat je de Nabe even een halfuur rusten.

Stap 5.

Nu kunnen de fusilli erbij, kook ze voor 12 minuten en voeg in de laatste 5 minuten alle groenten erbij, laat vijf minuten of langer als het nodig is zachtjes doorkoken totdat alles gaar is.

Tips!

Zijn er kinderen bij? Voeg dan knakworstjes toe! Je kunt ook de gehaktballetjes uit het eerste Nabe-recept gebruiken. Is er nog wat over? Dan heb je weer een lekkere basis voor tomatensoep.

Nabe met vis is een aanrader! Vervang de kip door vis zoals zalm of een stevige witvis bijvoorbeeld. Snij de vis in kleine stukken en doe deze er als laatste bij. Dan drie tot vier minuten goed gaar koken.

Ingrediënten

Voor vier personen

Voor de bouillon:

    • twee blikken gepelde tomaten in blokjes
    • twee of drie tenen knoflook
    • grote lepel olijfolie
    • ongeveer 750 ml water met een blokje rundvleesbouillon

Voor de Nabe:

    • 400 tot 500 gram kippenvleugeltjes of drumsticks
    • anderhalve eetlepel zonnebloemolie
    • halve spitskool, kleingesneden
    • halve stronk broccoli, kleine stukjes
    • twee uien, in stukjes gesneden
    • zout en peper om op smaak te brengen
    • 200 tot 300 gram fusilli (pasta)
    • grote braad- of stoofpan

Tijd

50 minuten

Niveau

makkelijk

Voedingswaarde info / 

per persoon

Energie 367 kcal / 1538 kJ
Eiwit 26,7 g
Vet 14,1 g
Koolhydraten 30,3 g
Voedingsvezel 5,9 g

  • Eiwit
  • Vet
  • Koolhydraten