Yakult Plus met vezels en vitamine C

Yakult Plus bevat niet alleen miljarden L. casei Shirota bacteriën, maar ook vezels en vitamine C. Zo krijg je met je dagelijkse flesje Yakult Plus een extra boost! Lees hier meer over vezels en vitamine C.

 

Wat zijn vezels?

Vezels zitten volop in plantaardige voedingsmiddelen, zoals groenten, fruit, aardappelen, volkorenbrood, ontbijtgranen, peulvruchten en noten. Het zijn speciale koolhydraten. Speciaal, omdat onze darmen deze niet kunnen verteren en opnemen. De vezels uit Yakult Plus komen dus onveranderd aan in de dikke darm. Daar weten de darmbacteriën er wel raad mee. Een feestmaal!  

We eten weinig vezels

Niet alleen voor vitamines en mineralen gelden aanbevelingen. Ook voor vezels! Dagelijks wordt een inname van zo’n 30 tot 40 gram voedingsvezels geadviseerd. In Nederland halen we deze aanbeveling gemiddeld genomen niet. Volwassen krijgen maar 21 gram vezels per dag binnen (bron: RIVM). Dat is 30 tot 50 procent minder dan de aanbeveling.  

Wist je dat…

In 1 flesje Yakult Plus 2,1 gram vezels zitten? 

Vezeltoppers

Vezels zitten alleen in plantaardige voedingsmiddelen. Deze soorten zijn echte toppers: 

Vezel top 10 (per 100 gram): volkoren knäckebröd, kidneybonen, pistachenoten, roggebrood, havermout, volkoren brood, doperwten, boerenkool, avocado, rode bessen en natuurlijk een flesje Yakult Plus.  (bron: NEVO) 

Vitamine C: meer dan alleen voor je weerstand

Vitamine C staat voor veel mensen synoniem met weerstand. En dat is niet voor niets, want het is bewezen dat vitamine C een positieve invloed heeft op je immuunsysteem. Maar vitamine C doet nog véél meer in je lichaam. Zo is het van belang voor je huid, zenuwstelsel, tandvlees, gebit en een goede conditie van je bloedvaten. Vitamine C helpt beschermen tegen invloeden van vervuiling en zonlicht en draagt bij aan de concentratie en het functioneren van je geheugen. Ook helpt vitamine C energie vrij te maken uit je voedingVitamine C is tenslotte goed voor je kraakbeen en speelt zelfs een rol bij de botaanmaak! 

Wist je dat…

Je met 1 flesje Yakult Plus 15 procent van de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid (ADH) van vitamine C binnenkrijgt? Dat is meer dan gemiddeld in 100 gram rauwe groente zit (13% van de ADH). 

 

Vitamine C toppers

Vitamine C zit vooral in groente en fruit. Deze soorten zijn echte toppers: 
Groente top 5 (per 100 gram rauw): spruitjes, paprika (vooral de rode), boerenkool, rode kool en broccoli
Fruit top 5: zwarte bessen, kiwi, papaja, aardbeien en sinaasappel (bron: NEVO)